"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
"Валентин Пейчинов беше любезен за даде интервю единствено за читателите на dolap.bg:
Маестро Пейчинов да бъдете оперен певец ли беше детската Ви мечта?
Исках да бъда пианист. Учих композиция. Случайно станах певец, когато отбивах военната си служба в Ансамбъла на строителни войски. И представете си, че там бях като втори тенор. В Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ започнах следването си в класа по композиция. Познати и приятели ме съветваха да се захвана сериозно с пеене, но нямах желание. Направих първите стъпки като смятах, че като уча пеене, ще пиша по-хубава вокална музика. После така се увлякох, че се прехвърлих оперно пеене и то стана моя съдба.
VALENTIN PEYTCHINOV
LEGENDARY VOCAL TECHNIQUE EXPERT, SINGER, PRODUCER
"...you may not choose me but you will never forget me..."
NEW YORK, NY / VOCALPERFECTION@GMAIL.COM / 212.727.3414 /
ABOUT
Bulgarian-born bass Valentin Peytchinov has sung extensively throughout the world and made his home in New York City. He has appeared all over his native Bulgaria and on the opera, concert and recital stages of the United States, Italy, Germany, Austria, Mexico, Canada, Ireland, Poland and China. His teachers and mentors include:
Gian Carlo Menotti, Ghena Dimitrova, Nikolai Ghiaurov, Peter Gougaloff, Enrico di Giuseppe, Raina Michailova, Alberta Masiello, Jane Klaviter, Irina Stiglich, Zlatina Mishakova, Diane Richardson, Nico Castel, Corradina Caporello, Thomas Grubb, Howard Lubin, KathrynLaBouff, and Gina Levinson.
In 2000 Mr. Peytchinov was named a Metropolitan Opera Principal artist and has made regular appearances on the stages of NewYork City Opera,Carnegie Hall and Lincoln Center.
Mr. Peytchinov made his New York debut at Alice Tully Hall in Shostakovich's 14th Symphony in 1988, and his U.S. debut with the Santa Fe Symphony in Beethoven's 9th Symphony. He has received critical acclaim for his performances in the roles of Attila, Banquo, Basilio, Enrico VIII, Fiesco, The Flying Dutchman, Mephistopheles, Mustafa, Pagano, Phillipe II, Procida, Ramfis, King Rene, Roger, and Zaccaria, among many others. Major U.S. appearances include performances with
The Columbus Symphony, The Juilliard Opera Orchestra, Nashville Opera, New European Strings, New York Grand Opera, Orchestra of St. Luke's, Spoleto Festival, Pasadena Symphony, Montreal Opera, The Santa Fe Symphony etc.
Formally trained as a pianist and composer, Mr. Peytchinov was awarded the Gold Medal
at the Bulgarian National Conservatory “Pancho Vladigherov” for superior achievement in vocal performance, as well as the Misha Popov Award for vocal excellence. At the recommendation of Gian Carlo Menotti, Mr. Peytchinov was given a full scholarship to the Juilliard Opera Center, where he studied voice with Enrico di Giuseppe. In 1990 Mr. Peytchinov was the winner in the America Opera Auditions, and in 1992 was the bass finalist in the Luciano Pavarotti Competition.
He has earned additional recognition as the recipient of awards from both the Sullivan Foundation and Olga Forrai Foundation. Since immigrating to the U.S. in 1988, Mr. Peytchinov has maintained an international presence performing in music festivals, recitals and concerts. He was featured in two all-Shostakovich concerts in Seattle as part of an International Music Festival (with the New European Strings) broadcast on National Public Radio. He performed as the bass soloist in a critically acclaimed world premiere of Shostakovich's two-piano version of the Thirteenth Symphony, Babi Yar, in New York City and subsequently internationally.
This performance featured pianists Misha and Cipa Dichter, and poet Yevgeny Yevtushenko reading his famous text. Reviewed by the New York Times as "an illuminating performance," the concert commemorated the 65th anniversary of the Baby Yar massacre.
Mr. Peytchinov was Chair of the Arts and Culture Festival of Sofia 2010 World Women’s Conference and part of the International Headquarters’ Council. He is on the Advisory Committee of the Olga Forrai Foundation, which supports dramatic voices and also appears as judge of castings and vocal Mr. Peytchinov is the Founder and the Artistic Director of Vocal Productions NYC, Vocal Productions Bulgaria and Vocal Productions Asia where he nurtures young talent by regularly giving Master Classes and Master Courses for all vocal genres. Some of his productions include: Concert Tours and fully staged uncut operas in original languages: Don Giovanni, Il Barbiere di Siviglia, Ernani, Ballo in Maschera, The Flying Dutchman, Pagliacci, Les Contes d’Hoffmann, Don Carlo, Lucia di Lammermoor, Brahms Requiem, Rossini Stabat Mater, Mozart Requiem etc.
“WITH SUPREME CONTROL THROUGHOUT HIS RANGE, PEYTCHINOV HELD THE AUDIENCE SPELLBOUND.”
-Cynthia Dann-Beardsley, Opera Canada
“Dignity, depth of emotion and dramatic delivery mark his performances. His voice is dark and rich, evenly produced from top to bottom and fills the house with glorious sound.”
-KENT BLOUNT
The Gondolier (Florida)
PRESS
DON PIZARRO- Il Barbierre di Siviglia BASILIO - Il Barbierre di Siviglia
COMMENDATORE- Don Giovanni
PAGANO/HERMIT- Il Lombardi
FERRANDO - Il Trovatore
KING RENE- Iolanta
ROGER- Jerusalem
MUSTAFA- L'Italiana in Algeri
COLLINE - La Boheme
TIMUR - Turandot
ENRICO VIII - Anna Bolena
RAMFIS - Aida
The KING of EGYPT - Aida
ATTILA - Attila
DALAND- Der Fliegende Hollander
DER HOLLANDER - Der Fliegende Hollander
PHILLIPPE II - Don Carlos ( in orig. French)
GOMEZ DA SILVA - Ernani
MEPHISTOPHELES- Faust
LANCIOTTO- Francesca Da Rimini
The CARDINAL - The Maid of Orleans
BONZO - Madama Butterfly
CAPELLIO - I Capuleti e i Montecchi
PROCIDA- Les Vespres Siciliennes
RAIMONDO- Lucia di Lammermoor
BANQUO - Macbeth
ZACCARIA- Nabucco
LUDOVICO - Otello
PRINCE GALITSKY - Prince Igor
SPARAFUCILE - Rigoletto
COUNT MONTERONE - Rigoletto
BRONZA - Rothschild's Violin
FIESCO - Simon Boccanegra (1857
and 1881 version)